u

گریز

اگر انسانهایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند ، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.
آنجا که حسین علیه السلام در صحنه است ، اگر در صحنه نباشی هرکجا می خواهی باش ، چه ایستاده به نماز و چه نشسته به سفره شراب. خوف فرزند شک است و شک زاییده شرک و این سه ، خوف و شک و شرک راهزنان طریق حق اند ... که اگر با مرگ انس نگیری ، خوف ، راه تو را خواهد زد و امام را در صحرای بلا رها خواهی کرد.»
سید الشهدای اهل قلم آقا سید مرتضی آوینی

طبقه بندی موضوعی

کدام گداپروری است؟

دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۰۹ ب.ظ

به نام خدا

سلام اول.

تغییر روند پرداخت یارانه ها که سالها روی میز دولت ها بود و هیچ دولتی جرات و مدیریت آن را در خویش نمیدید سرانجام در متفاوت ترین دولت پس از انقلاب،یعنی دولت دکتر احمدی نژاد کلید خورد.(به روند کار فعلا نظری ندارم)

عدالت ستیزان همیشه ی نظام،به سردمداری هاشمی رفسنجانی هدف توپخانه ی تهمت ها ولجن پراکنی های خود را به سمت دولت گرفتند و با عباراتی نظیر:«ساختن اقتصاد کشور با شیوه گداپروری جواب نمی‌دهد و باید در عرصه تولید قدم‌ های مهم و اساسی برداریم.»1 ،«ما باید مردم را در سطح مطلوب و متوسط همان چیزی که اسلا م از آن به عنوان کفاف و عفاف یاد کرده تامین کنیم، نه یک زندگی ریاضت کشانه.ما امکان تامین مردم در حد متوسط را داریم، نه به عنوان صدقه خوری و گداپروری، بلکه باید انسان هایی بسازیم که روی پای خود درس بخوانند، کار کنند و خود را تامین کنند. اگر می خواهیم عدالت داشته باشیم نباید تقسیم فقر کنیم بلکه توزیع عدالت با توسعه غنا ممکن است. ما نمی توانیم بدون عدالت، پیشرفت، توسعه و برداشت درست از منابع انسانی و طبیعی داشته باشیم.»2 اقدام به انتقاد نامنصفانه کردند،علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بارها و بارها چنین مضمونی را تکرار کرده بود: «ما می‌خواهیم مردم زندگی با کرامتی داشته باشند نه زندگی با صدقه سری؛ ما نمی‌توانیم برای رفع فقر کرامت مردم را از بین برده و کشور را به شیوه کمیته امدادی اداره کنیم و این حتما تئوری غلطی است که احساس کنیم که عدالت در حال محقق شدن است.».

حال در دولت تدبیر و امید همه خفقان(خفه خون) گرفته اند و هیچ کس نمیگوید اقدام چندقلم کالای نامرغوب آن هم به شیوه ی ناعادلانه! گداپروریست!

هیچ کس از حلقه ی هاشمی نمیگوید صف های طویل زیر برف و باران گداپروری هست یا واریزمحترمانه ی وجه به حساب مردم؟

کشته شدن افراد زیر دست پای مردم گداپروریست یا برداشت محترمانه ازحساب؟

گویا منطق این بی انصافان از هرعبارت دو تفسیر دارد:

پوپولیسم خوب- پوپولیسم بد

گداپروری خوب - گداپروری بد




1- هاشمی رفسنجانی ادیبهشت ماه 1387

2-رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین سمپوزیوم بین المللی ایران ۱۴۰۴  آبان ماه 1387

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۴
محمدامین ایمنی

نظرات (۲)

چی بگم که دلم خونه داداش...

۱۸ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۵۳ احمدرضا عابدین پور
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خدا عاقبتمون ****
می گن این قضیه دو تا کشته داده!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی