u

گریز

اگر انسانهایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند ، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.
آنجا که حسین علیه السلام در صحنه است ، اگر در صحنه نباشی هرکجا می خواهی باش ، چه ایستاده به نماز و چه نشسته به سفره شراب. خوف فرزند شک است و شک زاییده شرک و این سه ، خوف و شک و شرک راهزنان طریق حق اند ... که اگر با مرگ انس نگیری ، خوف ، راه تو را خواهد زد و امام را در صحرای بلا رها خواهی کرد.»
سید الشهدای اهل قلم آقا سید مرتضی آوینی

طبقه بندی موضوعی
به نام خدا

سلام اول.
«رهبر عالی ایران سرانجام مذاکره با آمریکا را پذیرفت»..«آیت الله خامنه ای برای برون رفت از معضلات سیاسی و اقتصادی، راه حل دوستی با غرب را نرمش قهرمانانه عنوان کرد»..«آیت االه علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی مجوز مذاکره با امریکا را با عنوان نرمش قهرمانانه در آستانه ی سفر حسن روحانی به نیویورک صادر کرد»..«سرانجام رهبر جمهوری اسلامی نرمش در برابر امریکا را پذیرفت»...
جملات و عبارات بالا تنها گوشه ای از شانتاژ خبری و رسانه ای مزدوران امپراطوری رسانه ای نظام سلطه بود که در یک هفته ی اخیر گوش فلک را کر کرده است! عبارت " نرمش قهرمانانه" بیانگر یک مفهوم قدیمیست در عالم دیپلماسی جمهوری اسلامی، که امام خامنه ای حفظه الله از آن به عنوان یک تاکتیک و روش برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب و نظام یاد کردند. اما این روزها این عبارت را نوچگان فکری و وا دادگان درونی نظام سلطه، شکسته شدن کمر قامت رعنای انقلاب و بالا بردن دست تسلیم مینمایانند.
به نظر رسید در این فضای نه چندان گنگ، که تفاسیر متفاوتی از هر" دست به تفسیری"  روانه ی خروجی سایت ها و خبرگزاری ها و جراید میشود؛ قلم بر صفر و یک ها رانده شود شاید رهگشایی باشد اصحاب را...
در شرایطی که ام الفساد قرن؛ آمریکا، هویج مذاکره و رهایی از تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی در ایران را با چماغ گزینه ی نظامی به ملت ایران نشان میدهد و تنها راه برون رفت از این مهمات را نشستن بر سر میز مذاکره مینمایاند
عده ای مصاحبه میکنند و میگویند منظور سیدقائد، صلح حدیبیه است و عده ای هم؛ صلح حسن بن علی بن ابیطالب علیه السلام را شکوهمندانه ترین نرمش قهرمانانه ی تاریخ میخوانند و از قضا الگوی امروز! عده ای قصه ی پذیرش قطعنامه را نمونه ی نرمش قهرمانانه جلوه میدهند و البته با تعارف جام زهر!
اما به گمانم همه ره به ترکستان سیاسی دارند! در شرایط حدیبیه نیستیم چون جبهه ی داخل، استحکام لازم برای ابلاغ پیام و صدور انقلاب را دارد و نیز دلایل بسیار برای رد دست اغیار!در شرایط صلح امام مجتبی سلام الله علیه نیستیم چون امت متفرق و خسته از یاری دین خدا و ولی اش نیستند و بالعکس انگشت چدنی اربابان زر و زور و تزویر را به دهان نامبارکشان دوختند با لبیک به ندای خلق حماسه ی سیاسی رهبرشان! و اما قصه ی قطعنامه؛ پذیرش قطعنامه توسط پیر خمین به "نوشیدن جام زهر" تعبیر شد و هیچگاه منظور امام امت از نرمش قهرمانانه، نوشیدن جام زهر نیست!
 این تعبیر حکیمانه ی معظم له مفسری غیر از چارچوب فکری و بیانات خود ایشان ندارد؛ حضر آقا در سال70 با ترسیم مثلث" حکم، عزت، مصلحت" هندسه ی سیاست خارجی مبتنی بر اصول انقلاب را بنا نهادند1 که هر کنش و واکنش دیپلماتیک باید دراین محدوده صورت بگیرد، در همین راستا سخنان مهم ایشان در 26 شهریور92 که در ان با اشاره به نرمش قهرمانانه، آن را به مثابه تاکتیک یک کشتی گیر دانستند که باید بداند اگر نرمشی میکند طرف مقابل او کیست و چه اهدافی در سر دارد؟ بنا به وجود یک نظام فکری منسجم در ایشان، میتوان این عبارت را نیز درهمان مثلث یاد شده چنان تقسیر کرد؛ نرمش همان مصلحت است و قهرنانانه نیز متضمن عزت ملت ایران و اما حکمت که تیزبینانه ترین روح حاکم بر این فرمایش است؛ همان پاره شدن دستکش مخملین و نمایانیدن دستهای چدنی برای ساده اندیشانیست که دهانشان اب افتاده و فرش قرمز زیر بغل دارن جهت اربابان دهکدهی خیالی جهانی!! و رسوا ساز بوقچیان مغرضیست که امام راحل فرمود" انانکه خواب امریکا را میبینند خدا بیدارشان کند". که شیطان بزرگ هیچگاه باغچه ی دیگری را شخم نخواهد زد مگر اینکه باغش را به یغما برد و لله الحمد که دیدیم در این روزها، علی رغم یک نرمش تاکتیکی ایران جبهه ی متکثر کفر کم کم چند باره نقاب از چهره بر میدارد و بر ادامه ی فشارها تا خلع ید تمام و کمال تاکید میورزد. آن پیر مراد سفر کرده برای همیشه ی تاریخ ما را به قران رجوع داده است در رویارویی با جهانخواران:
«نکته‌ی مهمی که همه‌ی ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگانقرار دهیم این است که دشمنان ما وجهان‌خوارانتا کِی و تا کجا ما را تحمل می‏کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبولدارند. به یقین آنان مرزی جز عدول از همه‌ی هویت‌ها و ارزش‌های معنوی و الهی‏مان نمی‏شناسند. به گفته‌ی قرآن کریم، هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما برنمی‏دارند، مگراینکه شما را از دینتان برگردانند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، صهیونیست‌ها و آمریکاو شوروی در تعقیبمان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبی‌مان را لکه‏ دارنمایند. بعضی مغرضین ما را به اِعمال سیاست نفرت و کینه‌توزی در مجامع جهانی توصیف و مورد شماتت قرار می‏دهند و با دلسوزی‌های بی‌مورد و اعتراض‌های کودکانه می‏گویندجمهوری اسلامی سبب دشمنی‌ها شده است و از چشم غرب و شرق و ایادی‏شان افتاده است! که چه خوب است [به] این سؤال پاسخ داده شود که ملت‌های جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً ملت ایران، در چه زمانی نزد غربی‌ها و شرقی‌ها احترام و اعتبار داشته‏ اند که امروز بی ‏اعتبارشده‏ اند! آری، اگر ملت ایران از همه‌ی اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه‌ی عزت و اعتبار پیامبر و ائمه‌ی معصومین (علیهم السلام) را بادست‌های خود ویران نماید، آن وقت ممکن است جهان‌خواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی‏ فرهنگ به رسمیت بشناسند؛ ولی در همان حدی که آن‌ها آقا باشند ما نوکر، آن‌ها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آن‌ها ولی و قیم باشند ماجیره‏ خوار و حافظ منافع آن‌ها، نه یک ایران با هویت ایرانی‌اسلامی.»2
پس نرمش قهرمانانه هیچگاه دوستی و پذیرفتن امان نامه ی کفر برای رتق و فتق امور دنیایی ملت فهم نمیشود بلکه یک روش خردمندانه است برای اتمام حجت با ساده اندیشان و مغرضان و اربابانشان، که خمینی کبیر فرمود:«کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهان‌خواران را نمی‌دانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند!... اگر بندبند استخوان‌هایمان راجدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده‌زنده در شعله‌های آتشمانبسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ی کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم.»3

والعاقبة للمتقین

1. بیانات در دیدار مسئولان وزارت امورخارجه، 18 تیر 1370.
2. پیام امام به مناسبت سالگرد کشتار خونین مکه و قبول قطعنامه، 29 تیر 1367.
3. صحیفه‌ی امام، ج 21، ص 69، 13 تیر 1367.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۵
محمدامین ایمنی

نظرات (۶)

۰۷ مهر ۹۲ ، ۱۵:۴۳ گرفتار دمشق
سلام حاجی
کلا توضیح دادی چی نیست پس بگو چی هست؟
رد صلح حدیبیه گفتی انسجام داخلی.اتفاقا در شرایط صلح حدیبیه مدینه در بهترین شرایط سیاسی و نظامی است...
بحث مفصل تر از اینهاست اما اینکه همه رو به یک چوب "مزدوران امپراطوری رسانه ای نظام سلطه "بزنی بی انصافی است...
اختلافات تحلیلی و سیاسی اتفاقا مایه پیشرفت است البته بشرط سازشگر و منافق و ...خطاب نکردن طرفین...
امت حزبالله کاش کمی منطقی و استدلالی برای اصول خود وقت میگذاشتند نه تنها به تظاهرات و وا ویلا کردن و سخن اقا و امام سند کردن و کف خیابون دراز کشیدن...
پاسخ:
سلام رفیق قدیمی
بعداز رد رقبا،گفتم منظور به نظر نگارنده چیه،مطلب رو بادقت بخون جوون!
درقصه ی حدیبیه که اینروزا هم سالگردشه؛نمیدونم منظورت از "بهترین" چیه؟اتفاقا در حدیبیه شما شاهد یکی از بارزترین نافرمانی علنی از دستور پیامبر توسط یه سری افرادهستیدکه بعدا در سقیفه بارزتر!!درماجرای حدیبیه بنابر معتبرات تاریخی،1400نفرهمراه پیامبرند که بنابر یک نقل هنگام امضای صلحنامه به سه جریان تقسیم میشوند؛یعنی نفاق وایجاد چند دستگی در همون ماجرا اتفاق میوفته!
درثانی مدینه در اون زمان در حال تبلیغ رسالت بوده و شرایط پذیرش یک جنگ جدید رو نداشته.
"مزدوران امپراطوری رسانه ای نظام سلطه " رو به گویندگان جملات اول متن گفتم که قطعا منظورت این نیس که بی بی سی و صدای امریکا ومن وتو1 و... رو دوست و دغدغه مند ارمانهای جمهوری اسلامی بدونم؟؟
اختلاف سلیقه سیاسی در دایره ی اصول خیلی هم مبارکه ولی در دایره ی اصول!!
اگه امت حزب الله منظورت مقدس مأبهای بی شعوریه که گوجه و تخم مرغ به دست اند که داری اب به همون اسیابی میریزی که سعید حجاریان گفت هرکی انقلابی هست روبگیدانصارحزب الله وهمشون روهم تو روزنامه ها وکتب ونشریاتتون با"محافظه کار" و"چماغ بدست" و"ضدتوسعه" و"عقب مونده" و...له کنید.
اگه منظورت اوناییه که بااستدلال ومنطق ریختن توخیابونا وکف خیابون درازکشیدن و ازخمینی جمله سندکردن:"حفظ نظام از اوجب واجبات است" و گفتن لبیک یاخامنه ای لبیک یاحسین است؛و اسمش شدحماسه 9دی 88 و 23 تیر78 که این نمونه ی عالی رابطه امام و امته!

واگر منظورت منم که درست گفتی ولی جان عزیزت اسم منو نذار امت حزب الله وبعد با پتک بزن توسرش!امت حزب الله مقدسه؛برا که این اسم و رسم بمونه چه مادرا که داغ دیدن و چه دخترا که بیوه شدن و چه بچه هاکه یتیم!هنوز تو چکاچاک سرد وخشک روزمرگیمون صدای خس خس سینه های عامل خردل میاد!همین چندروزپیش که دستمون تو دست وزیرخارجه المان بود چندتا ازهمینا دفترچه قسطشون سر رسید و پرکشیدن!
سلام کاکو ؛ استفاده کردم، میگما والو یه دعوییم بری ما کن!
تهرون جات خالیه! بیوی بری با گوجه و تخم مرغ و کفش...
پاسخ:
سلام اقو،محتاجیم!
مقدس مأب جاهل و عالم لا ابالی کمرمرا میشکند؛پیامبراکرم صلوات الله علیه و علی اله
۱۱ مهر ۹۲ ، ۱۰:۰۵ گرفتار دمشق
حاجی سلام
منظور من نه تو بودی نه اینکه اون رسانه ها حامی نظام شدن
بحث من این یود که اینکه مذاکره نتیجه نخواهد داد یا امکان پذیر نیست چون جمع منافع ما و امریکا امکان پذیر نیست رو اگر برای امت واقعا تببین کرده بودیم الان این قدر جناب روحانی ادعا نمیکرد که این رای مردم به اعتدال بوده است.
اصل تظاهرات و اعتراض و نامه نگاری ها به اتفاقات عیبی نیست اما اگر کمی هوشیارانه تر اتفاق میافتاد امثال حجاریان و خاتمی و ...پتک نمیکردن روی سرموم.
نه مثل اون طیف از بام بیافتیم که کلا میگن فعلا باید حمایت کرد مگر اقا وارد بشه نه از این ور بام که ....
این طیف  جناب ظریف چنان خودشون رو با قدرت میدونن که گمان میکنند امریکارا به میز مذاکره نشوندن و اینکه امریکا 5 بار درخواست دیدار کرده ابهت داره!!!
امروز گفتن شعارها و ارمان های امام به امت به زبان هنر و امروزی بسی هنر است که کار امثال شماست نه من تنها چند خط مقاله نویس به قولا اسلام خواهان اسایش خواه!!
نوکرتم....
پاسخ:
سلام مهندس
سرداری برادر در عرصه ی سیاست بین الملل!فضولی نمکنیم توکارشما؛گه گداری خودکار بابامو یواشکی ورمیداریم رو دیوارا خط خطی میکنیم بهش میگیم تحلیل!
"اذاجاءالحق زهق الباطل" شمابیای تومیدون ما ساکت میشیم؛وقتی شیرنیس روباه میون داری میکنه!!
فقط یه نکته؛ بحثت این "نبود" این "هست" چون هرچی اون روز خوندیم این چیزاتوش نبود!
یاحق
۱۷ مهر ۹۲ ، ۱۶:۴۰ مداحان و هیئت های شیراز
سلام آقا یه قالب برا ما درست کنید پولش هم رو سر میزاریم.

سلام. ببینیدش بد نیست.کمک زیادی میکنه تو تصحیح فهم از پدیده...

۱۸ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۱ مسلمان انقلابی
من به عنوان یه مسلمان انقلابی و پشتیبان ولایت انتظار دارم سیاست های کلان و خط مشی های اصلی  از رهبری نشات بگیرد
اما چه طور می شود که با تغییر رئیس جمهور و دولت این چنین در خطی مشی های نظام تغییر حاصل می شود و کشوری که تا دیروز حاضر نبود از راه دور هم این چنین مذاکراتی رو انجام بده بره بشینی پای میز مذاکره
این تفکر ناشی از افراد در راس دولت هست و متاسفانه دیده می شه این تفکر روی رهبری نیز تاثیر می گذارد
اگر قرار بر نرمش قهرامانانه بود چرا دولت قبل حرفی از ان نبود
این مذاکرات تنها یک دلیل دارد و ان هم ضعف ما در برابر دشمنانمان هست وگرنه ما باید در ماکنی می بودیم که امریکا را تحریم کنیم نه امریکا مارا
اینکه امریکا و دولتش بشینن برای ما تصمیم گیری کنند و این چنین بر زندگی ما تاثیر بگذارند جز نشان بر ضعف ما نیست
شاید الان بخوای مغلته کنی و بگی نه این چنین نیست که در اون صورت بهت پیشنهاد می کنم یه سر به قصابی و سوپری محلتون بزنی
یا شاید هم اونقدر انسان منفرد و غیر اجتماعی هستی که اصلا در جامعه حضور نداری و فلاکتی به بر سر ملت امده رو ندیدی
یا شاید هم انقدر پشتت گرمه که اصلا نمیدونی بدبختی چیه
یا شایدم ببدختی و فلاکت فقط در کشور های اروپایی و امریکا وجود داره و اونا هستند که برای گشنه نماندن اومدن با ما مذاکره کنن
ما در این نظام مقدس خائنان زیادی داریم و بهتره اول به فکر نابودی و به هلاکت رسوندن اونها باشیم و بعد به فکر نابودی امریکا و اسرائیل
 خیلی چیز ها واضحه و نمی شه چهره سیاهشون رو با مالیدن ماست پنهان و سفید کرد
یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی