u

گریز

اگر انسانهایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند ، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.
آنجا که حسین علیه السلام در صحنه است ، اگر در صحنه نباشی هرکجا می خواهی باش ، چه ایستاده به نماز و چه نشسته به سفره شراب. خوف فرزند شک است و شک زاییده شرک و این سه ، خوف و شک و شرک راهزنان طریق حق اند ... که اگر با مرگ انس نگیری ، خوف ، راه تو را خواهد زد و امام را در صحرای بلا رها خواهی کرد.»
سید الشهدای اهل قلم آقا سید مرتضی آوینی

طبقه بندی موضوعی

شهر ارواح

سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۲۳ ب.ظ

به نام  خدا

سلام اول.

شورای شهر شیراز در دویست و سی و هشتمین جلسه خود در یک طرح دوفوریتی مصوب کرده است که به پاس خدمات مدیران شهرداری شیراز، به شهردار شیراز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، معاونین شهردار مبلغ ۵۰ میلیون ریال، مدیران مناطق نه‌گانه شهرداری مبلغ ۳۰ میلیون ریال و معاونین مناطق نه‌گانه هرکدام مبلغ ۱۰ میلیون ریال به عنوان «پاداش سال ۹۰» پرداخت گردد!

در نقطه ای از شهر عده ای بیت المال مردم را بسیار نرم و اتوکشیده می دزدند به نام "پاداش" در این اوضاع اقتصادی کشور و مردمان شهر همه عادی و آرام زندگی روزمره را میگذارنند و انگار گرد مرگ بر سر شهر پاشیده اند. موجوداتی از جنس انسان زیر آسمان همین شهر زیر لحاف باران و بادمیخوابند و عده ای به نام تجلیل از خدمات، میلیونها تومان پول را بی دغدغه و کاملا رسمی می دزدند. در اینجا کلامم با مردم شهر است نه با آن دزدان مسئول نما! که چرا ای مردمان شیراز سکوت کرده اید و هیچ کس انگشتان دزدان را قطع نمی کند؟ آنقدر سینه ام پر است که تاب ادامه ندارم و فقط شما و گوشه ای از"شکواییه" ی حسین بن علی علیه السلام بر سر  تمام تاریخ:

ای مردم، بزرگان عبرت بگیرید از موعظهای که خداوند به دوستان خود در قرآن میفرماید اگر شما خود را اولیای خدا میدانید، و اگر دیندارید و مخاطب قرآن هستید پس بیتفاوت نمانید و احساس تکلیف کنید! آیا ندیدهاید که خداوند چند بار در قرآن به روحانیون مسیحی و یهودی به شدت حمله فرموده و آنها را توبیخ کرده است که چرا مردان خدا در جامعه و حکومت بیعدالتی و فساد دیدند و سکوت کردند؟ چرا اعتراض و انتقاد نکردند؟ و فریاد نکشیند؟ و نیز فرمود:«نفرین بر کسانی از بنی اسرائیل که کافر شدند. آنها که امر به معروف و نهی از منکر نکردند، و چه بد عمل کردند.»(خطبه امام حسین علیه السلام در منی سال 59هجری)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۰۸
محمدامین ایمنی

نظرات (۸)

سلام
حرفی نیست...
۱۰ اسفند ۹۱ ، ۲۳:۰۲ میلادفریدنیا
بدون هیچ سلام و علیکی...
همه ساکت ،کسی چیزی نگه امام جامعه می خواد صحبت کنه...

اینجا مشهد حرم امام رضا 1/1/1380
بسم الله ...

هرکس که بیت المال مسلمین را مِلک خود به حساب  آورد،یا به زبان بگوید،ویا اگر نمیگوید در عمل اینطور وانمود کند که ما این قدرها حق داریم و با بیت المال مثل اموال شخصی خود رفتار کنند یا بخورد یا ببخشد یا در راه اغراض شخصی از آن استفاده کند نمی تواند دنباله روِ علی به حساب آید.رفتار علی در همه ی ابعاد وظیفه ی ماست،کارِ زیاد بهره مندی کم.

یاعلی

سلام برادر بزرگتر.

 ازین که احمق به نظر بیام اصلا ناراحت نیستم. پس بتازید اگر رودرواسی جرئتش رو  گرفته.

اصلا با اونایی که با بکاربردن لفظ "استدلال وگفتگوی منطقی" خودشون رو تو گرداب لفاظی و ادبیات غرق میکنن برا رسیدن به اون هدفی که از اول براش بسم الله گفتن حال نمیکنم. چه بسم الله رو لله گفتن چه  لنفسی و لجنبشی و لگروهی.  کلا غلط میکنن.

دیدی و دقت کردی تو نظراتم؟(هرچند نمی ارزه.) انگار غشاوه ای مانع فهم جریان شما میشه. هی مخالفت میکنم استدلال منطقی هم ندارم! آخرش هم برا نشون دادن حسن نیت یه دعا برا عاقبت بخیریتون میکنم و برا قرابت وبرداشت نکردن خصومت خودمم تو دعا جامیدم که ما را عاقبت بخیر کناد.

آقا من من تق سرم نمیشه. یه لطفی بکن عقلانی بدون سواستفاده از آیات و روایات و بیانات و جملات منو روشن کن. گیرم به اشخاص شماست نه به اسم با مسمای عدالتخواهی. نگو بیا تا روشنت کنم اول یکم توذهنت منو قانع کن  بعد عمقی جابنداز بدون خلل وفرج اگه خودت پذیرفتی  ایشالا منم سرفرصت میپذیرم. من اگر چه میدونم اصول دینو ولی چون یقین ندارم و تو عمق عملم سوراخه نمیتونم جز لفاظی به دانش آموزم حالی کنم.

امیدوارم طبق معمول با یه لبخند نگی من که نفهمیدم چی گفت. این دفعه سعی کردم منطقی تر صحبت کنم!

پاسخ:
سلام عزیز بزرگوار.
حضوری صحبت بشه بهتره. یاحق
آقا یادم رفت . پست قبلی رو تایید نکن. اگه دوست داری.
۱۵ اسفند ۹۱ ، ۱۶:۰۵ احسان توکلیان فرد

یا هو

از یه طرف آدم داره میبینه دم عیدی مردم دارن زیر فشار دست و پا میزنن و باید پسته رو کیلویی شصت هزار تومن بخرن و از طرف دیگه میبینه آقایون پاداش بیست میلیونی میکیرن.

امام :اگر دولت از خوی کوخ نشینی به کاخ نشینی رو بیاورد باید فاتحه ملت و دولت را خواند...

به خدا دارم  از درون خرد میشم.یکی یه کاری بکنه.... اسلام داره از بین میره وما  دست روی دست گذاشتیم

همه باهم الفاتحه مع الصلوات..

 

سلام

بس نیست؟؟؟؟

تا چند وقت فقط باید تو نشریه و وبلاگ و ... این حرفا رو بزنید.این حرف ها راه به جایی نمی بره.

می بره؟؟؟

فقط در حد اطلاع عمومی و...خوبه

هیچ بازتابی نداره.

مسیولین بیدی نیستند که با این بادها بترسن...

 پی نوشت:

نظر شخصیمه.به کسی توهین نشه...

سلام با جانستان و کابلستان بروزم.
۲۰ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۴۱ پیام عاشورا

سلام خداقوت . بامطلب خوشا به غیرت تان. خوشا به غیرت ما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی