u

گریز

اگر انسانهایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند ، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.
آنجا که حسین علیه السلام در صحنه است ، اگر در صحنه نباشی هرکجا می خواهی باش ، چه ایستاده به نماز و چه نشسته به سفره شراب. خوف فرزند شک است و شک زاییده شرک و این سه ، خوف و شک و شرک راهزنان طریق حق اند ... که اگر با مرگ انس نگیری ، خوف ، راه تو را خواهد زد و امام را در صحرای بلا رها خواهی کرد.»
سید الشهدای اهل قلم آقا سید مرتضی آوینی

طبقه بندی موضوعی

9دی ازمنظر دیگر

جمعه, ۸ دی ۱۳۹۱، ۰۸:۵۷ ب.ظ
به نام خدا
سلام اول.
«میرحسین موسوی نام پیرمرد68ساله ایست که بهترین دعا از ن
ظرعلمای علم عرفان، یعنی "عاقبت به خیری" در حقش مستجاب نشد.» این عبارت را تابستان88 دریکی از نشریات دانشگاهی خواندم، شاید آن زمان این قدر به آن ایراد نداشتم که امروز دارم. استنباطی که ازاین جمله میکنم اینست که پیرمرد68ساله مابقی عمرش را در راه صلاح و خیر پیموده و حال در این مقطع تمام شیر را ریخته است؛این خاطره را نیز توجه داشته باشید تا برویم سر اصل مطلب؛ اردیبهشت88 بود پس از "دو در" کردن کلاس گسسته، بایکی از رفقا در خیابان20متری درحال رفتن به ساندویچی بودیم که طبق روال "فلافل" بخوریم؛هر دو مان هم نظربودیم که" اگر موسوی بیاید خیلی بهتر از خاتمیست، هرچه باشد نخست وزیر امام بوده و..."بی خبر از سوراخ هایی که انقلاب در ابتدای دهه ی اول از آن گزیده شده بود؛از همین قماش آدمهایی که  می گفتند در پاریس با امام بوده، فرزند آیت الله است و... که دیدیم در آخر پس از سوت و کف هوادارانش در عاشورا و به خاک و خون کشیدن بیش از 13هزار شهروند مسلمان به جرم حب روح الله و انقلابش در نکاه مسعود رجوی، با سرخ آب و روسری و دامن به وطن اصلی اش گریخت.
بنا ندارم زخم های کهنه و تکراری که بارها اهل معنا جراحی اش کردند به مدد همایش و نشست وکنفرانس و... را بازکنم اما ماجرا از این قرار بود که اصلا موسوی نخست وزیر امام نبود، نخست وزیر همان شخصیت همیشه در صحنه انقلاب بود که امام بارها از گفتن نام او و ملازمانش اجتناب کرده و با گفتن عباراتی نظیر:
"پیشنهاد دوستان" ، "حرف دوستان" ،" افراد دلسوز" و... که خصوصا در وصیتنامه ایشان بیشتر به چشم میخورد،ازماجراهایی نظیر "بنی صدر و بازرگان و منتظری و..." پرده کنار زده تا شاید در آینده چیزی به نام پشت پرده باقی نماند. این استوانه ی نطام در آن سالها ازتریبون نمازجمعه و مجلس به کرات این واقعیت را به اثبات رساند.
حمایت های بی شائبه او از سیاست های اقتصادی نخست وزیر که علنا مخالف نگاه امام خمینی و امام  خامنه ای( رئیس جمهور وقت ) بود و حمایت از موسوی در اختلافات شدیدی که با رئیس جمهور داشت در پیشگاه امام و...  گواهی بر این مدعاست.
امام  که بنا به مصلحت انقلاب و آرامش جبهه ها که مهمترین مسئله ی کشور بود، جبرا به ابقای موسوی در پست نخست وزیری نظر داشت اما علی رغم این موضوع  بارها با ادبیاتی شدید الحن از مواضع موسوی انتقاد کرده است از جمله در ماجرای استعفای وی در سال67.
امام خامنه ای که خود را مطیع ولایت میدانست علی رغم اختلافات شدید به حدی که در دور دوم ریاست جمهوری میفرماید: "اگر اسامی 50نفر را برای نخست وزیری به مجلس بدهم، 51 مین نفر مهندس موسوی نخواهد بود"، مصلحت کشور را "اهم" میداند و اغماض از این اختلافات میکند.
بی تردید می گویم میلیونها نفر از جماعت 13میلیونی جنبش سبز در22 خرداد، همان فریبی را خوردند که ما در اردیبهشت خورده بودیم اما خیلی ها بسیار زود متوجه این شگرد شدند و حساب خود را جداکردند اما خیلی ها نیز تا عاشورای 88 کنه داستان را نیافتند اما عاشورا مثل همیشه نقطه نمایان تلاقی حق و باطل است، آنجا که همه شک میکنند، حسین علیه السلام شک برانداز است و شد آنچه شد...
پس از آن 9دی به گفتمانی در ادبیات سیاسی ایران تبدیل شد؛ کتابش روانه بازار شد، نشریه اش زیر چاپ رفت و اعضای کمیته بزرگداشتش منصوب شدند و شاید بتوان گفت مفهومی به نام "بصیرت" روحی دوباره درفضای سیاسی و متعاقبا مذهبی و اجتماعی کشور پیدا کرد؛که تبیین و تحلیل آثار آن از حوصله بحث خارج است اما ناظر به  مبحث ارائه شده بصیرت یعنی اینکه قبل از22خرداد بدانیم که موسوی و کروبی و خاتمی و... همه از یک قماش اند و بنا به اعتراف "هاشم آغاجری" همه ازگفتمانی آمده اند که قرار است ریشه اسلام را با زدن "ولایت فقیه" بخشکاند،اگر زمانی از خواب برخیزیم که خورشید کربلا 2تا شد
ه است دیگر هزاران مختار هم به کار نیاید، اما چند نکته:
به راستی اگر9دی نبود چه میشد؟؟
به نظرمن:
  • دیگر نام کتاب حسین قدیانی"نه ده" نبود.
  • حمید رسایی نام جدیدی برای هفته نامه اش نداشت.
  • نمیشد برای اعلام موضع سیاسیون نسبت به فتنه زمان مشخص کرد.
  • تقویم هفته ی بصیرت نداشت.
  • بنا به نظر اعاظم اصولگرا؛ برای تعیین مصداق اصلح در انتخابات مجلس نهم میزان نداشتیم!!!!
  • جبهه پایداری نمیتوانست قالیباف و لاریجانی را اصولگرا نداند و مستمسک دستی برای گیر دادن نداشت.(گور پدر کانون ثروت و قدرت!!!!)
  • بسیجی ها ساندیس خور نمیشدند.
  • فائزه(با تسامح و رعایت ادب وبلاگی) با خیال راحت ساندویجش را میخورد و موتور سواری میکرد.
  • دیگر جنبش سبزی ها "مردم خداجو" نبودند.
  • محسن رضایی نامه ای برای ارشاد و راهنمایی امام خامنه ای حفظه الله نمی نوشت!!!
  •  اسم تقاطع غیر هم سطح معالی اباد بصیرت نبود!!!
  • یکی از مسئولین دانشگاه پیام نور به یکی از رفقا پیشنهاد نمیداد اسم نشریه اش را بگذارد"بصیرت"!!!
و...

بی ربط نوشت:
ما همان مزدوران همیشه ی انقلابیم که گروه خونیمان بر اساس  ساندیس های حکومتی تنظیم شده است و مبارزان همیشه ی تاریخیم که تا شرک و کفرهست در حال مبارزه ایم و تا برافراشتن پرچم "لا اله الا الله" بر قلل رفیع انسانی دست از مبارزه نکشیم و در این راه به موقع و به جا؛ چماق هم دست میگیریم و از برچسب های "شعبان بی مخ" و " چماق به دستان حکومت" و "لباس شخصی"و... هراسی نداریم که ما راه خویش را یافته ایم و در این راه از ملامت هیچ ملامت کننده ای نمی هراسیم و قدرت پوشالی ابر نکبت های جهان را نیز به هیچ می انگاریم. الهی و ربی من لی غیرک...



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۰۸
محمدامین ایمنی

نظرات (۱۷)

یاد اون روزا بخیر مخصوصا فلافل ها....
پاسخ:
واقعا بخیر...
۰۹ دی ۹۱ ، ۱۲:۲۴ میلادفریدنیا
سلام بر امین،از معدود رفقای بصیر!!!
خیلی نگاه جالبی بود به 9دی(روز بصیرت!!!!!!!!!!) دستت درد نکنه...
اینم به لیستت اضافه کن:
اگر نه دی نبود اسم تقاطع غیر هم سطح معالی اباد بصیرت نبود!!!
پاسخ:
سلام ما بر میلاد؛ روزی که برانگیخته شد و روزی که شهید می شود... اضافه میکنم.
۱۰ دی ۹۱ ، ۰۶:۴۴ غلامرضا درویشی
سلام.
اینجاش حرف دله{ ما مزدوران همیشه انقلابیم}.
یاعلی.
پاسخ:
سلام آقا دل به دل راه داره. علی یارت.
واسه رضا نوشتم
اینجا هم خوبه بنویسم:

این ریشه های مانده در خاک
دلشوره ی توفان ندارند
پایان این افسانه ها کو؟
افسانه ها پایان ندارند...

سلام بر امین،از معدود رفقای بصیر!!!
فلون فلون بقیه!
پاسخ:
سلام خدا بر بندگان صالح! حالا چرا انقدر دلت پره؟
۱۱ دی ۹۱ ، ۲۱:۱۹ گرفتار تهران
سلام بر امین،از معدود رفقای بصیر!!!
خیلی نگاه جالبی بود به 9دی(روز بصیرت!!!!!!!!!!) دستت درد نکنه...
اینم به لیستت اضافه کن:
اگر نه دی نبود اسم خیابون پشت مصلی نماز جمعه نه دی نبود!
پاسخ:
سلام نمیدونم منظورت چیه!!! ایشالا که خیره... یه مصوبه وزارت راه و شهرسازیه که همه ی شهرهای کشور باید خیابونی به نام نه دی داشته باشن!!!!!!(بصیرت آمپولی)
۱۲ دی ۹۱ ، ۱۴:۲۶ علی فائضی
سلام بر حج امین آقو
حسین ع کسی بود که در خشت خام اون چیزی رو میدید که مردم در آیینه نمیدیدند.(درست گفتم؟)
همه که حسین ع و امامان خمینی و خامنه ای نمیشن!!
حاجی بعضی وقت ها وقتی یادت میفتم به این فکر میکنم که میتونم بازم پشت سرت نماز بخونم!
به نظرم اون وقت ها هم نمیشده درک کرد که«"دو در" کردن کلاس گسسته...» یعنی چی...
درس نخوندن درکنار اذیت، که ماهم اذیتمون رو میکردیم، و قبول نشدن در دانشگاه امام صادق(ع)(به جای ما) درحالی که واسه اونجا،شاید،آفریده شده بودی یعنی چی...
اینجا دربین بچه های 88و89ارتباطات حداقل، نه،درکل، به احتمال زیاد، ندیدم مثل تو...
التماس دعا
پاسخ:
سلام علی آقای کم پیدا؛ازمعدود آدمایی که وقتی رابطه ام باهاش کم شد خیلی دلگیرشدم. "دو در کردن کلاس گسسته" شاید خیلی ربطی به قبول نشدن در دانشگاه امام صادق علیه السلام نداشت؛ شاید صلاح در این بوده که مافعلا بریم فنی و "گرفتار تهران" نشیم. انشاالله که این نیمکت نشینی اجباری، ارامش قبل ازطوفان باشه و اونموقع که شماصاحب نطرانید ماهم ترم بوقی این فضاباشیم.العاقبة للمتقین یاعلی.
طلحه و زبیر، به بهانه حج، مدینه را ترک کردند تا در مکه به عایشه بپیوندند و جنگ راه بیندازند. به آن دو گفت “میدانم حج نمی روید!
اما با این وجود نه جلو رفتنشان را گرفت، نه به جرم فتنه گری در خانه حبسشان کرد، و نه اصلا بر سابقه جهادشان خط کشید.
سعد ابن وقاص، مشروعیت دولتش را نپذیرفت و بیعت نکرد، نه خانه خرابش کرد، نه در خانه حبسش کرد و نه حتی علیهش سخن گفت.
شب جنگ جمل، زبیر را صدا زد و با ذکر خاطره برادری سابقشان و سابقه جهادشان با هم در محضر پیغمبر، دل او را لرزاند
و از جنگ منصرفش کرد ،سلاحش “کلمه” بود.صورتش را نزدیک آتش می برد و می گفت بچش علی، این سزای حاکمیست که مردمش را فراموش کند.
پاسخ:
سلام بر یک نفر. قسمت اول با اینکه کاملا مشخص بود و ادعای تقلب 6ماه قبل از انتخابات مطرح شده بود و میدانست "موسوی وکروبی" برای اشوب می ایند نه انتخابات،نه رد صلاحیتشان کرد،نه زندانی و نه قضاوت پیش از عمل. بااینکه منتظری و صانعی و دستغیب و... مشروعیت رهبریش را نپذیرفتند نه ممنوع التدریسشان کرد و خانه نشین و نه حبس و توهین. حتی در پیام تسلیت فوت منتطری نهایت ادب را تمام کرد. 24و25خرداد درجلسه ی خصوصی ساعتها با موسوی و کروبی صحبت کرد شاید که هدایت شوند ولی"ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و..". در نمازجمعه سابقه ی همسنگری سابقشان را یادآوری کرد و درخواست حل ماجرا از طریق قانونی ولی... بایک سخنرانی جمعیت معترض چندمیلیونی را مجاب کرد و تبدیل به چندهزارنفر. سلاحش "دعا" و "سرمایه اش "اشک" است وعصایش سخنوری. این علی مقتدایش آن علیست. قسمت دوم هنگامیکه طلحه وزبیر بصره را به آشوب کشیدند و همچنین انجا که خوارج؛همسنگران سابقش دست به شمشیر بردند؛ ذوالفقار را برهنه کرد و با ده ها هزار کشته،چشم فتنه را درآورد. علی بدون 80زخم بر صورتش و بیش از40سال سابقه رقص شمشیر در راه حق را نمیشناسم. تشکر ازحضور و ارائه ی نطر.
منمون از حوصله ای که تو جواب دادن به خرج
دادی.

پاسخ:
خواهش میکنم. خوشحال میشیم از تضارب آرا.
شنیدم که موسوی را حبس کردند.
پاسخ:
بعد از8ماه به آشوب کشیدن ایران طبق قوانینی که 8سال ازطریق اون نخست وزیر بوده مجازاتش خیلی سنگین تر ازحبس خانگیه.
۱۳ دی ۹۱ ، ۱۰:۳۸ امیرحسین رعایی
بسم الله
سلام
موسوی هر چند که با اسم سیادت و رنگ سبز سادات اومد
اما مشخص بود که این ها بهونه ست
این آقایی که داره میاد
با اسم امام زمان عجل الله تعالی فرجه داره میاد.
به عنوان" انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند" می خواد بیاد...!!!
پاسخ:
سلام بر رعایی عزیز که هنوز نمیشناسمش تو عالم واقع!!! همه اینا که گفتی موسوی منافق بود؟؟؟؟ احسنت به گرداوری این همه صفت تو زنجیر سخن!!!
سلام
خدا قوت. عالی بود.
بعضی هاخیال میکنندکه اگرهم ازادنشوندو پاک نشوند تفکرا تشان نتیجه ای دارد.این هادرست مثل کسی هستندکه الوده به نجاست هاهستند،امابه جای پاک کردن انها،فقط به خودعطرهای
گران قیمت مپاشند.[عین_صاد]
پاسخ:
سلام احسنت به شما و استادصفایی حائری رحمة الله علیه. مسئله اینه که عطراشونم عطرنیست...
لعن الله علی عدوک یا علی...
http://s3.picofile.com/file/7586833866/Www_YA_213_BLOGFA_com.mp3.html
پاسخ:
سلام سنای امریکا با تصویب900میلیون دلار سازمان سیا رو مامور به انحراف کشیدن مجالس عزاداری ائمه شیعه کرده، امثال این مداح عامدانه یا جاهلانه دارن به سازمان سیا دراین امور کمک میکنند. انشاالله در اینده بیشتر موضوع رو بسط خواهم داد. یاعلی.
خدا،به حق امام حسین ع شفاشون بده.
پاسخ:
سلام اگه قابل شفانیستند نابودشون کنه.
بدون برداشتن فاز روشنفکری متن زیر رو بخونید!
می دانی!؟
در جامعه ی من فاحشگی مُد شده...
زنان شوهر دار هوس همخوابگی با معشوق جوانی دارند و مردان سکس پنهانی در زیر میز اتاق کارشان
دختران پول پرست شدند و فکرشان تیغ زدن پسرها شد
پسرها ذکرشان دوستت دارمهای الکی و تفریحشان زدن بکارت دختران نوجوان است.

دختران همه،همه جای خود را عمل کرده اند که مثلا مانکن شوند و عکسهای مدلینگ الکیشان را توی فیس بوک آپلود کنند و پسران کامنت بگذارند جووون عجب دافی! اما نمی دانند حتی به درد فیلمهای پورن هم نمی خورند . پسران شیفته آرایش شدند نمی دانی که چه ابرویی ور میدارند فکر می کنم یواشکی مومک هم می اندازند!!

مردان جدیدا به هم نوعشان علاقه مند شدند خود روزنامه امار داده بود که تجاوز به پسران بیشتر از زنان است
می دانی؟...ذهن هایمان خراب و بیمار بود که جسمهایمان هم فاسد شد...!
پاسخ:
سلام خب! بعدش؟؟
۱۹ دی ۹۱ ، ۱۳:۴۷ کریم جوکار
بخوانید:
مسئولین لیبرالند
http://enghelab-sevom.mihanblog.com/
سلام استاد
اگه خواستی آدرس فلافلی خوب رو سراغ دارما!
تعارف نکن...!
پاسخ:
سلام سردار کوجو؟ کنارشط؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی