u

گریز

اگر انسانهایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند ، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.
آنجا که حسین علیه السلام در صحنه است ، اگر در صحنه نباشی هرکجا می خواهی باش ، چه ایستاده به نماز و چه نشسته به سفره شراب. خوف فرزند شک است و شک زاییده شرک و این سه ، خوف و شک و شرک راهزنان طریق حق اند ... که اگر با مرگ انس نگیری ، خوف ، راه تو را خواهد زد و امام را در صحرای بلا رها خواهی کرد.»
سید الشهدای اهل قلم آقا سید مرتضی آوینی

طبقه بندی موضوعی

موذن جامعه

پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۲ ب.ظ

به نام خدا

سلام اول.

فضای 16 اذر امسال را هرچه بیشتر درک میکنم بیشتر به این نکته برمیخورم که عمده ی رسانه ها و شخصیتها و صاحبان تریبون حرفشان سه چیز بیشتر نیست:

"نقد،نقد،نقد" البته در خوشبینانه ترین حالت که "دال"ش حذف نشود. قبول دارم انتقادات فراوان به جنبش دانشجویی حال حاضر را لکین محسنات چه؟؟؟

ازنظرگذراندم حال که انتحابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، برشی از تاریخ را بررسی کنیم و نقش جنبش دانشجویی.

البته که انتخابات ریاست جمهوری سال 84 تنها نقش آفرینی جنبش دانشجویی در سطح کلان نبوده و نخواهد بود اما این مقطح یکی ازمقاطع حساس تاریخ سه دهه گذشته انقلاب به شمار می آید. فضایی که کشور 16 سال را زیر چکمه های انقلاب زدایی گذرانده است، دربین دولت نخبه گرا سیاسیون همه چیز را فراهم شده می پندارند که دولت نهم نیز ادامه راه دول قبلی را خواهد پیمود. کاندیدای مورد نظر هم مشخص شده است. اما اینجاست که جنبش های دانشجویی به طور کلی و "جنبش عدالتخواه دانشجویی" به طور خاص با بستر سازی در جامعه زمینه ی ظهور یک دولت مکتبی، انقلابی و عدالتخواه را فراهم میکند.

آنجا که علی رغم میل و باور سیاسیون زبده و کهنه کار جوانی بر پیری ،گمنامی بر شهرت، عدالت محوری بر سرمایه داری، شایسته سالاری بر اشراف سالاری توده گرایی بر خواص گرایی و .... پیروز می شود و به تعبییر حضرت آقا "دولت نهم قطار انقلاب را به مسیر خودش بازگرداند."

این اتفاق مبارک را بی معطلی باید حاصل کار جنبش دانشجویی دانست که با بستر سازی قبل از ایام انتخابات و تبلیغات و معرفی در ایام انتخابات،احمدی نژاد گمنام را بر "استوانه ی نظام"!!! هفده به هفت فائق آورد و همچنین اتخابات 88 که نقش بی بدیل و خاموش جنبش دانشجویی غیرقابل خدشه است.

این تذکرنامه دو مخاطب داشت: یکی منتقدان صرف جنبش دانشجویی و دیگری جنبش های دانشجویی که شاید نقش خود را گم کرده اند که " دانشگاه مبدا همه تحولات است."1

در آخر هم:

دانشجو موذن جامعه است، اگر خوابش ببرد نمازامت قضا می شود.2


دراین رابطه بخوانید:تشکل دانشجویی با طعم سکولار!!!


1.حضرت امام خمینی قدس سره 16/03/1358

2.شهید آیت الله بهشتی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۱۶
محمدامین ایمنی

نظرات (۳)

سلام
مثل همیشه،عــــــــــــــالی...
پاسخ:
سلام شکسته بندی میفرمایید سردار...
سلام
به نظرشما جنبش عدالتخواهی که ازش
اینهمه تعریف میکنید الان واقعا کارآمده؟
یا فقط به یه سری چیزای سطحی گیرمیدن؟
پاسخ:
سلام علی آقا!!!! چه خوب بود فامیل رو هم مینوشتی. شاید جنبش عدالتخواه یه خورده افول کرده و از اون نظریه پردازی کلان و خط دهی عمده به سیاست های راهبردی کشور پایین تر اومده باشه ولی یکی ازکارآمدترین جنبش های دانشجویی هست و انشاالله انتخابات 92مثل84 رسالت خودش رو به نحو احسن انجام میده.یاعلی
انتخابات 84نتیجه ی خریت مردم بود
نه این چرت و پرتا که تو و هم حزبیات میگین
مردم یه اشتباهی کردن به...خوردن افتادن
88هم که خودشون خودشون رو اوردن بالا وگرنه رای مردم چیزدیگه ای بود.
پاسخ:
سلام 1.این...ی که مردم خوردن با...ی که توقسمت نام نظردهنده گذاشتی باهم نسبتی داره؟!!! 2.من تو هیچ حزبی نیستم. 3.عزیزم اون چیزی که تو فضای علمی و دانشگاهی کشور هست با اون چیزی که تو تاکسی میشنوی خیلی فرق داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی